Saturday, February 27, 2010

Oink oink,

hari ini, aku dikejutkan dengan bunyian gendang cina dan kompang melayu dari restoran Yahudi 'Mekdonal' kalau ikut bahasa Jan 'Mak Dolah' yang berada kira kira 200 meter dari bilik aku. wahh, bising sungguh. bagaikan hendak pecah telinga aku dibuatnya. hari ni hari satu Malaysia kea ? . monolog dalaman title ini berkata 'Jom Heboh ada di Damansara?' hahahh manalah tawu.

semalam aku diajak Abir untuk ke Bukit Jalil bagi menghadiri gathering monyet monyet modern sekalian. bila aku tanya mak aku. mak kata 'hahh pegi lah, pegi enjoy dengan kawan kawan. tak payah amek SPM'<--dalam hati, perli baik punya.

jadi disinilah aku pada hari ini. duduk, blogging, online and so on (takdo kojo lain) . sejak kebelakangan ni. begitu ramai minah rempit dan mat mat shuffle ingin mendekati aku di Myspace dan Facebook. shit! aku tak lap lantai lah weyh ! ~berbalik pada cerita, kini adik adik ku kian meningkat dewasa. aku pun apa kurangnya. kakak ku tinggal sedikit masa sahaja lagi untuk dia bersuka suka menjadi seorang remaja (lepas nih takdo arh, jago pogrot jo). sehingga kata kata ibu bapa ku pun dah berani dilawannya. wahh, kehidupan ini bagaikan seperti PC aku yang cukup aktif mengikut perintah ku. click sana dapat click sini dapat. bila dah lama, component dah rosak. mula lah disobey. sigh~

mereka kata. bila besar nanti, aku akan menjadi bapak orang. yang tak kisah akan berita kecoolnessan parkour, trend trend modern mahupun gosip gosip tentang cerai berai laki bini orang. yang tawu jaga anak, makan kaji, ambil hati bini. wah, tiada life meh !

cerita kalian.
pada pengakhiran zaman ini, communikasi manusia menjadi jadi mudahnya. macam macam networking program direka. Myspace (main kapal angkasa), Facebook (main tulis tulis buku), Twitter (main cuit cuit), Yahoo (main jerit jerit), Wordpress (main tekan tekan kertas) dan Blogspot. dengan blogspot. blogger blogger sekalian dapat meluahkan perasaan tentang dirinya ataupun keadaan di seroundingnya seperti "shit! i am so lonely" , "why is this happening to me" , "i need you right now" , "i hate you!" , "i am so bored"...etc

kenapa kita bosan ? kenapa kita kesepian ? ini kerana manusia memerlukan hubungan antara satu sama lain (it is called commmuunication). bagi menghilangkan rasa lonely dan bosan dengan perasaan penuh excitednya si blogger kalian sering menonton drama kesukaannya 'Nur Kasih' (contoh). setelah habis mengundah perasaan, mula lah tersengeh sana tersengeh sini berangan seolah olah dia berada dalam situasi drama tersebut. ceh~ remaja nowadays

kenapa kita suka berangan ? ya memang. perasaan ketika kita mencampakkan diri kita ke alam ilusi yang direka sendiri dengan tambahan lagu menongkasi mak bedah sebelah serba sedikit membuatkan kita rasa gembira. agagaa~

sumpah syoksendiri shial post nih.

cerita aku pula.
aku menghadapi minggu yang sangat rare. rare dari miggu minggu yang lain. contohnya time time pekse tu aku selalunya datang lambat seperti parent burung yang baru pulang mencari rezeki. tapi aku datang awal seperti luar biasa. mungkin bapak aku sengaja cepatkan jam kowt. maen lompat lompat dengan Jan tampa awek cekak pinggang menggelilingi dan pak cik pak cik simpul tangan usap misai menglihat gelagat kami di tricking spot menjadi seronok. hahahh rare sungguh.

habes pegy tricking hujan lecak dengan Jan aku balik terus tido tak mandi tak solat. lepastu banggun badan gatal gatal bantai oren 4 bijik. owh im so cool (ayat Abudi) kalau anda seperti saya, anda seorang yang cool. kwah kwah kwah

ramai betul awek awek menegur aku di Myspace hari nih.

Minah 1 : hai !
Atha : hai back

Minah 2 : hype<--kau tengah hyper kea skarang
Atha : oit (ayat seringkas yang boleh)

Minah 3 : hello, tengah buat apa tu :D
Atha : tak buat pape pun (tengah online lah bodoh)

Minah 4 : hai thnk fr the appve. comment my pic
Atha : 'tak balas' (kau artist mana ?)

Minah 5 : eyy atha, dah lama tak dengar crite pasal atha. awek sihat ??
Atha : eummm, awek ? (bila masa pulak aku penah berkenalan dengan enggko?<--sebut dengan lidah melayu)


(mean while, post nih semakin menjadi jadi syoksendirinya)


aku pula malas malas jea nak layan. seperti biasa. ada jea yang menyibuk kan diri menaip status seperti "aku tidak percaya pada cinta lagi" , "friendship is powerful then love" , "no lover" ada juga yang menawarkan diri seperti "saya 100% single" wahh, single itu boleh sampai brapa percent ? 25% untuk kawan 75% untuk balak. macam tu kea ? sakit mata aku memandang status status sebegini. kalau diikutkan, nak jea aku sound minah minah nih. nasib baik aku nih seorang yang sabar tabah. khegeheh<--cara mansul gelak

kalau time time macam ni biasanya aku tengah syok berangan sorang sorang dalam bilik. hahahh, jangan salah sangka ya. keberanganan aku ni membuahkan hasil. bukan nya tentang alam percintaan Andrew Vanes. kwah kwah kwah kwah<--gelak baru atha (bukan apa, cuma sangap kuah durian mama kelantan sebelah ajea) Caio~

4 comments:

Hafyzdinh Hadin said...

main purpose ko dalam post kali ney nak bgtawu yg ko "market" an???
ramai awek comment ko...
hahaha...
cocksucker...!!!
wakakakakaka...

Atha said...

GEHEHEHAHAHAHAH!!
tekaan yang tepat weyh!

1000 markah untuk hafyz

Haryesta Mistyra said...

SUMPAH sembang! =.=" syok sendiri gila kau atha!
phewww.... penat bace.

Atha said...

tau pon! lolz