Friday, April 23, 2010

Prihal Kematian

salam semua,
cuba kalau dikatanya, korang kan mati esok? wahh
kalau aku. aku akan tinggalkan dunia ni. dan buat
segala amal ibadah.

bapak aku kata. menunggang motor tu bagaikan nyawa dihujung
tanduk. sebab tu arh dia tak penah nak kasi aku naik motor.
kalau kantoi lah aku main ronda ronda dengan geng geng
aku. tak kuar setahun aku.

masa tengah tengah sibuk tadi. aku terdengar cerita. cerita
pasal kawan lama aku. Faris. orang kat tempat aku semua
panggil dia Paeh. aku dengar. dia sekarang kat hospital.
baru jea. sebab apa? sebab kemalangan.

dengar peristiwanya begini. dia ngan geng geng dia. naik
motor. tiga orang. satu motor. biasa lah, remaja nowadays.
ronda ronda sini. ronda ronda sana. mencungkil keseronokan.
tiba tiba. dorang terlanggar kereta. entah macam mana ntah.
dia jatuh. dada dan hati dia pecah. sekarang, tengah koma.
masuk ICU. habis satu malam aku tak boleh tido. terkejut
habis mendengar berita yang cukup unbeleavable. esok
paginya. bapak aku balik. "kawan kau meninggal" hati aku
bergoncang bagai pokok di sapu ribut. meninggal pada malam
jumaat. dulu, ada jugak budak sekolah aku meninggal. naik
motor, jatuh, pada malam jumaat. apabila teringat peristiwa
peristiwa ini. aku rasa macam dah dekat dah. nyawa kita ni
hanyalah sejengkal panjangnya.

sekarang,
arwah di kebumikan di ampang. walaupun aku tak baik ngan dia.
aku dah mula rasa bersalah. minta kau orang doa kan dia. amin~

1 comment:

Atha said...

ahahahh. thnk you :)